Merhabalar,
Uzun süredir aklımda olan, ancak “dar bir zamanda yazağıma hiç yazmasam daha iyi” diye düşünerek elinden tutup bugüne kadar sürüklediğim bir konudan bahsedeceğim bugün: Farklılaştırılmış Öğretim!

Farklılaştırılmış Öğretim Nedir?

Bu konu hakkında o kadar çok kafadan o kadar farklı ses çıkıyor ki, siz de neye güveneceğinizi şaşırmış olmalısınız. Şair burada “bana güvenin!” demek istiyor gibi görünüyor olabilir ancak öyle demek istemedi.
Gelin hep birlikte bilime güvenelim:
Farklılaştırılmış öğretimde öğrencilerin hazırbulunuşluk, ilgi ve öğrenme stillerine göre içerik, süreç ve ürün sistematik olarak farklılaştırılır. Bunu yapabilmek için çeşitli öğretim, yönetim ve stratejileri işe koşulur. Öğretmen her zaman her şeyi farklılaştırmak zorunda değildir. Bu sınıftaki bütünlük duygusunun yok olmasına yol açabilir (Tomlinson, 2005, 14)
Bu alıntıdan, farklılaştırılmış öğretimin 3 temel alanda yapılabildiğini anlıyoruz. Sınıfa palyaço kıyafetiyle gitmeyi tercih edebilirsiniz tabii, ancak sizin için farklı bir etkinlik olsa da bunu farklılaştırılmış öğretimden sayamayız.
Yapılması gereken içerik, süreç veya ürünü öğrencilere göre farklılaştırmaktır.
Gelelim teknolojinin bu konudaki rolüne. Hemen hemen herkesin bildiği gibi, öğretim sürecinde teknoloji istenildiği sürece ve istenildiği dozda var olacaktır. Yani farklılaştırma noktasında teknolojiye, “Bu iş benimle öğrenci arasında. Sen bu işe karışma.” diyebileceğiniz gibi; “Öğrencilerim sana değer veriyor, ben de onlara değer veriyorum. O halde en azından bir şansı hakediyorsun.” da diyebilirsiniz.

Yorum Gönder

 
Top